Nieuws

Nieuw huisstijl ontwerp Schiedamse Meesters

Onze designer Jorina over het huisstijl ontwerp van het nieuwbouwproject “Schiedamse Meesters” in haar achtertuin.

17 november 2016

Het design van de Olympische Spelen sinds 1896

De Olympische Spelen zijn van start gegaan! Dit jaar wordt er in Rio de Janeiro gestreden om een plaats in de rijke historie van het grootste sportevenement ter wereld, maar hoe rijk is die historie eigenlijk? 

9 augustus 2016

Buiten de lijnen kleuren voor het EK voetbal 2016

Dat we bij NCP gek zijn op design is wel duidelijk, maar wanneer sport en ontwerp samen komen is het helemaal feest!

23 juni 2016

Hoe je visitekaartjes niet in de prullenbak belanden!

De opkomst van mobiele telefoons en social media. Wie herinnert het zich niet?

20 juni 2016

4 tips voor het veranderen van jouw huisstijl

Het aanpassen van je huisstijl is vaak een ingreep waarbij ook een hoop onverwachte factoren meespelen. In dit blog geven we je 4 tips, zodat je niet voor ongewenste verrassingen komt te staan.

13 juni 2016

Huisstijl ontwerpen: wat jij kunt leren van McDonald's

De redenen voor het veranderen van de huisstijl lopen enorm uiteen.

23 mei 2016

Vijf tips om je merk te versterken door fotografie

Fotografie is belangrijker dan je misschien zou denken! Het bepaalt de sfeer en indruk die men krijgt van jouw merk. 

18 april 2016

Hoe je met beperkt budget een interieur compleet verandert

Vernieuwing van het kantoorinterieur op zijn tijd is geen overbodige luxe, maar hoe pak je dit aan?

30 maart 2016

Tips om de beste kleuren te kiezen voor je huisstijl en logo

Naast vorm, typografie en een concept is kleur het vierde belangrijke element wat zorgt voor een sterk merk. Het zorgt niet alleen voor visuele aantrekkelijkheid, maar ook voor identiteit. 

16 maart 2016

Plagiaat of toeval? De valkuil van huisstijl ontwerpen.

9 maart 2016

De belangrijkste grafische bestandstypen uitgelegd

24 februari 2016

De fascinatie van de Futura in huisstijl ontwerpen

Deze week neemt onze stagiair Max het stokje over van Jeroen en vertelt een boeiend verhaal over zijn all time favorite 

19 februari 2016

Breng je merk tot leven: van schets naar interieurontwerp

Niet alleen een goede huisstijl, maar ook een representatief kantoor kan veel bijdragen aan de uitstraling van een merk. Het is een belangrijk onderdeel van je visitekaartje als bedrijf. 

10 februari 2016

Waar moet een goed logo ontwerp aan voldoen?

Met de ruime ervaring die binnen Nieuw Creatief Peil aanwezig is op het gebied van logo ontwerpen stelden we onszelf de vraag: wat is nou een goed logo? 

27 januari 2016

Hoe we voor THOMS Rotterdam de nieuwe huisstijl ontwerpen

THOMS is een nieuw Restaurant & Bar aan de Meent in Rotterdam. De hoge plafonds, open keuken, vide en underground bar creeëren verschillende belevenissen en gebruiksmogelijkheden

11 januari 2016

Huisstijl ontwerpen: 5 tips om een goede bedrijfsnaam te bedenken

Wat is een goede bedrijfsnaam die werkt, blijft hangen en hoe bedenk je zo'n naam? In deel 1 van onze serie huisstijl ontwerpen geven we je 5 tips waar een goede bedrijfsnaam aan moet voldoen

7 januari 2016

Kenners over de liefde voor typografie

Met zijn loopbaan als grafisch ontwerper, boekbinder, auteur, docent en nog veel meer heb ik het natuurlijk over typograaf en legende ‘Gerrit Noordzij’.

10 september 2015

Doe eens Kek. Een complete huisstijl.

Een bezoek aan Delft staat op mijn to do list. De reden is Kek: de leukste koffiebar van Delft en dat terwijl ik zelf niet eens liefhebber ben van het zwarte goud.

5 augustus 2015

Van logo tot lachen

Logo en huisstijl ontwerpen zijn er in alle vormen, stijlen en gradaties. Van heel knap gemaakt tot tja.. niet zo knap gemaakt. Gelukkig gaat het vaak heel goed. 

21 juli 2015

Helvetica: het favoriete font van Jean-Jacques

Het is mijn all-time favorite: Helvetica en om precies te zijn het type Helvetica Neue. Dit is de, in 1983, herontworpen versie van de oorspronkelijke klassieker.

16 juli 2015

De bedrijfsnaam: van naam tot faam

De naam van je bedrijf is belangrijk en een van de eerste stappen naar een succesvol merk. Een goede bedrijfsnaam maakt indruk en blijft gemakkelijk on top of mind.

1 juli 2015